De gånger då jag vill vara lite extra fin så brukar jag använda mig utav en Loréal's Studio Secret primer.
Har för mig att den kostade mellan 100-200kr. 
Det är en bas-primer som lägger sig väldigt mjukt på huden och jämnar ut rynkor/gropar som du har i huden. Så att du får en slät och fin hy. 
Den är rosa i burken men ger inte av sig någn färg på huden. 

  Jag tycker att det är bäst att använda ett finger när du ska applicera den här primern. Använder du dig utav en pensel eller sminkborste är det väldigt lätt att det blir för tjockt och lägger sig fult när du sedan ska ha på fondationen/puder. Och använd bara lite, annars bir det också klumpigt och tjockt. 

Applicering:
  • Ta lite på fingre och sen applicerar du på de ställen där du själv känner att det behövs. Det jag kan rekommendera är oftast näsan, under ögonen, lite på kinderna och på hakan!
  • Smörjt ut det ordentlig! Klart!

    Sedan är det bara att fortsätta med fonfationen/pudret. 

Jag köpte min för väldigt längesen och är nästan hundra på att de har bytt namn till "Loréal Magic Perfection Base. Blir du osäker är det bara fråga personalen eller visa en bild.
 
 

FÖRE
 EFTER
 
Those times when I want to be a little extra fine I usually use Loréal's Studio Secret primer.
Have to me that it cost between 100-200SEK.
There is a base primer that settles very soft on the skin and smoothes out wrinkles / pits that you have in your skin. So you get a smooth and beautiful skin.
 
  I think it's best to use a finger when to apply this primer. Do you use  a  makeup brush is very easy too become thick and lies ugly when you put on the Fondation / powder. And use just a little, if you otherwise it will be bulky and thick.
 
Application:
Take a little bit on your finger and then apply on those places where you feel it's needed. What I can recommend is usually on the nose, under the eyes, a little on the cheeks and chin!
You'll se when you apply the foundation/powder if it starts to be bukly and if it's to thick! 
 
I bought mine for a very long time ago and I'm almost a hundred procent sure they they've have renamed it to "Loréal Magic Perfection Base. If you are unsure, just ask the personal and show a picture of it. 

Kommentera

Publiceras ej